torsdag 21 februari 2013

Experiment "Hestonburgare"

--------------------------------------
Detta får under inga omständigheter förväxlas med en Hestonburgare,
Det är ett experiment med några av hans tekniker !!!
---------------------------------------

Eftersom det är ett experiment så använder jag:
 Billig köttfärs
 Utbredd - Salt och peppar

Formad 1 - Salt
Formad 2 - lindad i folie - vila i kyl 24 timmar

Sedan skar jag dom i fyra bitar (ca 200gr st), en av burgarna provade jag att platta till lite
Sedan stekte jag dom på var sida ca 2 minuter i olja och smör.
Sedan fick dom gå ca10 minuter i ugnen på 150 grader

Serverades med:
Bröd, Vitkålssallad, Lökringar och Dressing

Och - Ja, brödet var köpt


Det var ett intressant prov - Det var väldigt saftiga burgare - men...
Nästa gång ska jag göra lite förändringar på hur jag gör.
Men prova gärna på att göra detta - för gott var det !!!