lördag 1 mars 2014

Cerafit Test 1 - Vitkålsbräserad fläskhare

Dom flesta har väl sett reklamen för Cerafit stekpannor - jag behövde 2 nya stekpannor så jag tänkte - varför inte - men då ska jag oxå bjuda er läsare på tester av vad jag tycker om dom


Idag kommer den första testen.
Omdömme längst ner

Bjuder även på inspiration.

KLICKA PÅ BILDERNA SÅ BLIR DOM STÖRRE
 Började med att skära fläskhare i tunna skiver och fräste på och kryddade i torr panna.
Det gick bra.

 Lyfte upp köttet, tunnskivade lök, och vitkål samt skar stavar av morot.
La en klick smör i för smak.
Häromdagen kokade jag fläsklägg och fick koksky av det som jag reducerade ner 
Så ca 1,5 dl av den fonden fick gå ner och sjuda i ca 15 minuter
 Täckte grönsakerna med fläskhareskivorna och satte lock på
Lät det hela sjuda i 30 min
Under tiden så gjorde jag en sås med svart trumpetsvamp och grädde
Och gjorde ett gott krämigt potatismos

Dagens Middag:

Vitkålsbräserad Fläskhare på grönsaksbädd
Kockens gräddigt krämiga potatismos
Svart trumpetsvampsås
Serverat på salladsbädd





Jag kokade även såsen i en cerafitpanna
Omdömme för test nr 1 - jag är mycket nöjd

Men testerna fortsätter