tisdag 15 december 2015

Prinskorv till Jul - Test del 1


Detta är bara mina personliga åsikter

Idag har jag provat 2 olika prinskorvar 
men det kommer en del 2 oxå

Ifjol  köpte jag Enebackens och tyckte den var bra.
Sedan så har jag blivit tipsad om att Garants oxå är bra.

Dessutom så smakade jag 2 andra märken förra året.
Det ena var överlägset godast.
Den andra borde inte få säljas
Tyvärr så minns jag inte vilken som var vidrig

Mer om det i nästa test

Scans prinskorv kommer inte att testas,
den tycker jag är trist och menlös

Enebackens har 65 % gris och nötkött
Köttmängden i Garant är 74 % med fetthalt 23%
 Började med att koka korven
Sedan provade jag dom naturell med senap och ketchup
Det var inte så stor smakskillnad.
Lidls hade en smakton som var marginelt bättre.
Men inget jag kommer att åka omväg för hädanefter.

Avslutade testet med att steka korven.
Då minskade smakskillnaden
Garant med senap var t.o.m. bättre än Lidls med senap.

Nu ska jag köpa några andra på torsdag - rapport kommer.