lördag 25 februari 2017

Crock-Pot Stroganoff ver. 2-2017 - Recept



Jag kollade runt i vad jag tillagat och gjort recept på den senaste tiden, och tyckte det var länge sedan jag gjorde en korvstroganoff i min Crock-Pot... MEN - nu när jag pysslar med receptet så inser jag att jag gjorde en variant i januari - men bjuder trots det på denna variant - en mildare men trots det en smakrik korvstroganoff.

Recept: Crock-Pot Stroganoff 6-8 port

Detta behövs:
260 g falukorv, skuren i stavar
320 g chorizogrillare, skuren i stavar
420 g varmkorv, skuren i stavar
1000 g tomatkross (2 förpackningar)
180 g röd lök, (1 stor) finhackad
10 g vitlök, finhackad
1 msk kalvfond, konc
1,5 dl chilisause
1 tsk grovmald svartpeppar
1 msk oregano
3 msk maizenaredning (ljus)
3 dl grädde

Gör så här:
Har du en slökokare utan beläggning så smörj den rejält
Blanda allt förutom grädden och maizenaredningen
Blanda väl - kör ca 5 tim på låg

När det är 45 minuter kvar så tillsätt grädden och maizenaredning och rör om
Smaka av om du vill ha mer salt, peppar, oregano, eller något annat, tillsätt det nu
Kör klart


Dagens middag

Crock-Pot Stroganoff & Tagliatelle